Bestron Ventilator AFT45SZ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bestron Ventilator AFT45SZ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

A.D. Janssen 07-07-2017

Gammel onderstel (poot) maar een prima ventilator

Geschreven voor: Bestron Ventilator AFT45SZ

Van deze ventilator heb ik 4 exemplaren gekocht. Naar mijn idee is de ventilator op zich prima, maar het onderstel, de poot waarop het ding staat, is nogal gammel. Dat komt doordat de constructie iets te goedkoop en daardoor niet zonder gebreken is.

Toen ik de ventilatoren in elkaar zette, en de schroeven onderaan de poot erin draaide, kwam het bij de 16 schroeven ik geloof een keer voor dat het gat waar de schroef in gedraaid diende te worden al bij voorbaat te groot was voor de schroef, en in een ander geval draaide de schroef meteen dol bij het aandraaien (bij normaal aandraaien).
Als gevolg van deze schijnbare constructiefouten 'hangt' de ventilator als het ware lichtelijk scheef op de poot en dit is niet herstelbaar. Tenzij je er zelf aan gaat klussen met grotere schroeven.
De poot heeft nog een gebrek, namelijk de stabilisatiestukjes (4 stuks) aan de poot, waarmee deze op de grond steunt, zitten als gevolg van de gammele verbinding los aan de poot en vallen er af (die kan je maar beter gelijk achterwege laten want ze blijven er af vallen).
Wat ook niet klopte was dat de handleiding voor het monteren niet 100% klopte. Dat was op zich niet erg, maar er bleven 4 schroeven over na montage. Er ontbrak ook een bepaald klein schroefje (voor het bevestigen van het omhulsel van de ventilator), wat gelukkig niet zo'n probleem was.

Al met al een helaas gammele poot maar verder is het een prima ventilator.

Pluspunten

• goede ventilator
  • lage prijs

Minpunten

• poot is gammel door goedkope constructie
  • losse onderdelen onderaan de poot
  • montagehandleiding klopt niet
  • 1 onderdeel ontbrak bij mij (een klein schroefje)

Ad 21-07-2016

Bestron AFT45SZ

Geschreven voor: Bestron Ventilator AFT45SZ

Deze ventilator heb ik ervaren als zeer geluidsarm. Ik had er al 3 jaar een en deze beviel ons zo goed dat wij er nu 2 bij hebben gekocht voor de kinderen. Voor hen was het erg hinderlijk dat de ventilator die ze hadden zoveel lawaai maakte, en de ventilator van Bestron daar in tegen is een heel erg groot verschil qua geluidsniveau. Het blaas vermogen is met 3 standen naar eigen wens goed in te stellen, maar wij vinden hem eigenlijk op stand 1 al krachtig genoeg. Echt een aanrader voor een goede krachtige ventilator die niet zo veel lawaai maakt.